duminică, 23 septembrie 2012

Pomana la biserica

   

Ieri am facut pregatiri pentru pomenirea soacrei mele. Iata cu ce am mers la biserica:
     
- 6 pachete pentru impartit ( la mine au cuprins o caserola cu pilaf, friptura si ciuperci sote, un pate, 2-3 triunghiuri de branza topita, 1 pachet de biscuiti cu crema, 4 felii de paine, un pahar cu coliva, o lumanare )
- o sticla de vin, eu prefer sticla cu dop cu filet sa se desfaca repede in biserica - noi il dam pe tot unei singure persoane
- coliva - o fac intr-un vas yena de 20 cm diametru pentru ca pachetele au deja coliva
- colacul si o pereche de prescuri - se comanda la centre de paine - eu fac colac de 0,5 kg, am vazut ca se prefera marimi mai mari
- pomelnice ( hartie pe care se scriu numele de botez ale pomenitilor )- unul pentru persoana principala, unul optional pentru alti morti daca se face si o coliva de fructe pentru ei
- fructe pentru coliva de fructe - am avut 2 portocale, 2 banane, 2 piersici, 2 nectarine, 2 ciorchini potriviti de struguri
- platouri ( sau farfurii intinse, sau tavi ) pe care se aseaza colacul, prescurile, coliva de fructe
- pahare de unica folosinta - se umplu cu coliva la sfarsit si se impart
- lingurite sau furculite de unica folosinta - se dau cu paharele cu coliva
- un cutit pentru taierea colacului - cu lama mai lunga - nu l-am folosit, am dat colacul intreg unei familii cu 8 copii
- o lingura pentru pus coliva in pahare
-  un pahar de sticla micut care va sta cu vin pe coliva
- lumanari si hartii dantelate pentru lumanari - se pun la coliva, colac, prescuri, pachete, coliva de fructe
- chibrit - se insista cu  folosirea chibritului si nu a brichetei la aprinderea lumanarilor, ceea ce e o prostie, dar e mai bine sa nu provoci valuri de indignare in biserica - bine ca inca se mai gasesc de cumparat
- prosoape pentru cele 2 lumanari care se dau la preot si dascal + doua panglici/snururi  pentru legat prosoapele la lumanari

   
      Am vazut ca e criza si la biserica, mai putini enoriasi ca in alti ani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu